Joomla модули на http://joomla3x.ru и компоненты.

Другий день тренінгу 14 вересня 2017 року на базі Дніпропетровського Центру розвитку місцевого самоврядування щодо оволодіння громадами Дніпропетровщини інструментами ProZorro, яка отримала міжнародну премію у сфері публічних закупівель Public Sector Procurement Award за створення і впровадження електронної системи з унікальною архітектурою, був присвячений детальному аналізу процедур державних закупівель.


Основні рекомендації для замовників:

1. Призначаємо відповідальну особу для роботи в системі електронних закупівель
Більшість замовників дотримуються хибної думки з приводу того, що окремо призначати відповідальну особу для проведення допорогових закупівель не потрібно, а можна додатково надати повноваження тендерному комітету для проведення допорогових закупівель.
По-перше, звертаємо увагу, що згідно частини 1 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) для організації та проведення процедур закупівель замовник створює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). А допорогові торги не визначені в Законі, як процедура закупівлі (тендер). З практики рекомендуємо все-таки призначити для проведення допорогових закупівель окремо відповідальну особу (осіб) тим паче, якщо планується проведення великої кількості закупівель. Оскільки це на перший погляд здається, що роботи не так багато, але, коли починати проводити допорогові електронні закупівлі, виявляється, що є певний об’єм роботи для відповідальної особи: оголосити закупівлю, надати відповіді на питання учасників, розглянути пропозиції, заключити договір. І усе це потрібно зробити в доволі скорочені строки.

2. Встановлюємо та визначаємо порядок придбання предметів закупівлі через систему «ProZorro» зважаючи на положення Наказ ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.03.2016 № 35 «Про затвердження порядку здійснення допорогових закупівель» та відповідні розпорядчі рішення головних розпорядників коштів (у разі їх наявності)
В даному порядку для прикладу можна встановити вартісні пороги, з яких планується проведення допорогових електронних торгів, певні строки проведення допорогової закупівлі, можливість укладання прямого договору, якщо не відбулася допорогова процедура, встановлення строку кваліфікації пропозицій учасників, адже він нормативно не закріплений та інші нюанси.

3. Проводимо моніторинг ринку, щоб точніше визначити очікувану ціну закупівлі
Одним з основних «помічників» проведення неефективних закупівель, є всім відомий та, на жаль, закоренілий у свідомості багатьох замовників, метод суцільного копіювання вимог - «Сtrl C - Сtrl V». Замовники копіюють одну і ту саму інформацію із року в рік, не враховуючи зміни на відповідному ринку. Результат – нуль пропозицій від учасників та безкінечне оголошення процедур закупівель.
Занадто висока або низька ціна може відштовхнути потенційних постачальників. Тим паче, що учасник не зможе подати пропозицію, ціна якої перевищує бюджет, зазначений в оголошенні.
Отже, якшо ви навіть дублюєте певну інформацію по проведенню закупівлі, радимо перевірити її актуальність на момент оголошення процедури.

4. Проводимо аналіз за попередніми торгами
Також, принцип «подивитьсь як в людей» працює і в електронних закупівлях. На майданчиках або на веб-порталі Уповноваженого органу prozorro.gov.ua можна знайти вже проведені закупівлі.
Звичайно не потрібно сліпо копіювати всю інформацію за процедурами, які вже проведенні по аналогічним предмет закупівлі колегами. Ви маєте можливість переглянути, як відбувались торги, якою була орієнтовна ціна, як оформлені документи зробити висновки та сформувати вимоги по своїй процедурі закупівлі.

5. Встановлюємо реальні строки поставки.
Занадто стислі строки можуть призвести або ж до тієї ситуації, що не буде подано учасниками жодної пропозиції, або ж товар буде поставлено з порушенням строків, зазначених замовником.
Тому радимо враховувати специфіку вашого предмету закупівлі, щоб ви отримали необхідне, і учасники були задоволені співпрацею та мали бажання приймати участь у ваших закупівлях і в подальшому.

6. Якщо вказується конкретна марка – прописуємо еквівалент. Не обмежуємо конкуренцію.
У пункті 6.4 Наказу ДП «Зовнішторгвидав України» вiд 13.04.2016 № 35 (далі Наказ №35) зазначено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях учасників.
До того ж, звертаємо вашу увагу, що замовник відповідно до абзацу 4 частини 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
Одним з принципів закріплених статтею 3 Закону про публічні закупівлі є - недискримінація учасників. Отже, спираючись на даний принцип, в разі закупівлі, наприклад, коректної марки обладнання, радимо вас зазначити у технічних вимогах до предмету закупівлі можливість надання учасниками еквіваленту, що буде відповідати вашим вимогам.

7. Чітко прописуємо вимоги до предмету закупівлі
У пункті 6.3. Наказу № 35 зазначено, що під час оголошення закупівлі замовник розміщує в системі інформацію про предмет, очікувану вартість закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення закупівлі. Інформація, зазначена під час оголошення закупівлі, повинна збігатися з інформацією, що зазначена у прикріплених документах (за наявності). У разі невідповідності пріоритетною вважається інформація, зазначена замовником під час оголошення закупівлі.
Отже чим чіткіші вимоги встановить замовник, тим більше варіантів, що він отримає саме той предмет закупівлі, який йому необхідний.
Після того як ми розглянули основні рекомендації замовникам для проведення допорогових закупівель, доцільно буде перейти до рекомендацій учасникам.

Рекомендації учасникам:
1. Відповідально ставимося до участі в електронних закупівлях.
Неодноразово зустрічаються випадки участі учасників в електронних допорогових закупівлях лише заради можливості протестувати систему без наміру подальшого укладання договору, а тим паче його виконання. У даному випадку, в разі невідповідності пропозиції учасника або не укладання договору вимогам замовника, замовник змушений відхиляти таку пропозицію.

2. Призначаємо не менше двох осіб для роботи у системі
Якщо планується участь у великій кількості закупівель, однин співробітник може приймати участь у закупівлях та готувати документи, інший може займатися аналітикою (проводити аналіз попередніх закупівель, визначити хто є конкурентами, за якими цінами вони виграють, у яких процедурах приймають участь) і після цього аналізу попередньо розробити для себе стратегію участі в допорогових закупівлях.

3. Ретельно розглядаємо партнерів
Дана рекомендація стосується сумлінного виконання замовниками всіх умов договорів, укладених за результатами проведених процедур закупівель (наприклад, оплат за тендерними договорами).

4. Спілкуємося із замовником
У разі якщо якась інформація не зрозуміла по закупівлі, рекомендуємо звернутися до замовника за роз’ясненнями. Але звертаємо увагу! Учасник може задавати питання замовнику саме у період уточнень. Після оголошення закупівлі починається період уточнень.
У період уточнень користувачі системи мають можливість звернутися до замовника з питаннями щодо встановлених вимог. Усі питання/відповіді зберігаються в системі та є доступними всім користувачам системи для перегляду незалежно від статусу закупівлі.
Питання учасників є анонімними до закінчення аукціону. З метою збереження анонімності система не надає можливості приєднання файлів до питання. Питання має бути сформульовано лише в текстовому вигляді. Замовник відповідає на питання, за потреби завантажує додаткові файли в такому ж порядку, як у випадку розміщення/зміни оголошення закупівлі (підпункт 6 .5 Наказу № 35) .

5. Враховуємо територіальне розташування
У разі якщо ви тільки починаєте приймати участь в допорогових торгах не рекомендуємо одразу розгалужуватися по усій Україні для початку можна охопити свій регіон, а потім переходити на іншу територію.

6. Не відкладайте подання пропозиції до останнього
Якщо ціни пропозицій учасників співпадають, останнім право ходу в аукціоні матиме той, хто раніше за часом подав пропозицію конкурсних торгів.
7. Найнижча ціна – запорука виграшного положення
Останній хід кожного раунду робить той Учасник, який подав пропозицію з найнижчою ціною. Спробуйте під час прийому пропозицій одразу подати пропозицію не за плановою ціною закупівлі, визначеною Замовником, а за нижчою.
Також рекомендуємо для участі в електронних закупівлях перед поданням пропозиції встановити дві ціни: перша – запланована, не завищена ціна пропозиції, друга – найнижча цінова межа, яку ви не зможете перейти.
Учасник, ціна якого вища за очікувану вартість замовника, не зможе прийняти участь в закупівлі.

8. Вчимо математичну частину аукціону
Учасник може протягом одного раунду аукціону один раз понизити ціну/приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни/приведеної ціни (підпункт 8 .1 Наказу № 35) У кожному раунді учасники в порядку, що визначається від пропозиції з найвищої до найнижчої ціни/приведеної ціни, а для пропозицій з однаковими цінами/приведеними цінами — першою наданою пропозицією, протягом 2 хвилин мають право зробити ставку на пониження своєї попередньої ставки на суму, не меншу за крок аукціону, визначений замовником (підпункт 8 .6 Наказу № 35).
Отже, якщо учасник знизив ціну своєї пропозиції, у наступному раунді підвищити її уже буде не можливо, адже система приймає тільки пониження попередньої ставки на суму, не меншу за крок аукціону, визначений замовником.

9. Переконайтесь, що ви зайшли на сторінку аукціону в режимі учасника, а не спостерігача
Усі ваші конкуренти будуть називатись «Учасник 1», «Учасник 2»…, а ваш рядок повинен називатись «Ви».
Рекомендуємо зателефонувати до служби підтримки майданчика, або перевірити чи зайшли ви саме через той майданчик, через який подавали пропозицію.

10. Перевірте час початку аукціону
Зробіть так, щоб у вас у цей період був стабільний Інтернет. Або можливо підключити два різних провайдери інтернету. Також ви можете встановити мобільний додаток для участі у закупівлях.

11. Не звертаємо увагу на конкурента
Якщо конкурент ставить нереально низьку ціну, не залишайте аукціон.
Під час розгляду пропозицій замовник може відхилити (дискваліфікувати) пропозицію конкурента, якщо вона не відповідатиме умовам закупівлі. Тоді замовник розглядатиме наступну за ціною пропозицію, можливо це буде саме ваша пропозиція.
Сподіваємося що дані поради допоможуть в проведенні допорогових закупівель замовникам та учасникам досягненню перемоги в закупівлях. А також тим хто починає проводити закупівлі та приймати у них участь бажаємо отримати тільки позитивний досвід та не допускати помилок.

   

Navch mat dlia gromad

   

Pershi sesii otg

   

korisni posilania

   

decentralizacia