Бесплатные шаблоны Joomla

Експерт з децентралізації Дніпропетровського Центру розвитку місцевого самоврядування Ольга Кірєєва 19 жовтня 2017 року взяла участь у публічній консультації на тему: «Якою має бути реформа спеціалізованої та вузькоспеціалізованої медичної допомоги?», організованій Громадською організацією «Центр UA» спільно з Міністерством охорони здоров’я України під час регіонального заходу Всеукраїнського туру «ЗміниТИ», який відбувається за фінансової підтримки Уряду Швеції, Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку “U-LEAD з Європою”, Уряду Канади та Національного демократичного інституту (NDI).


Участь у цій консультації взяли представники 34 ОТГ Дніпропетровщини.
Під час консультацій були розглянуті питання:
● Як організувати співоплату послуг?
● Що має входити у вартість послуги? Яка формула розрахунку вартості?
● Як гарантувати якість надання послуг?
Спікери:
● Олександр Правило, начальник відділу юридичної експертизи Департаменту правового забезпечення діяльності Міністерства охорони здоров’я України;
● Олександр Ябчанка, головний експерт медичної групи Реанімаційного пакету реформ.
Зібрані позиції представників Дніпропетровщини щодо реформи первинної ланки медичної допомоги уже були враховані Міністерством охорони здоров’я України при розробці державної політики в системі охорони здоров’я і учасники консультацій отримали відповідні матеріали під час проведення заходу.
Громадська організація “Центр UA” продовжує “Всеукраїнський тур “ЗміниТИ”: Взаємодія заради змін”, щоб зібрати та врахувати позиції найактивніших спільнот країни задля успішної розробки та впровадження реформ.
Експерт з децентралізації Дніпропетровського ЦРМС Ольга Кірєєва пояснила, чому система охорони здоров’я повинна бути змінена?
- Послуги з отримання медичної допомоги оплачуються з кишені громадян: 90% ліків купуються за особисті кошти громадян. Безкоштовна медицина в Україні – це міф. За даними досліджень, кожен другий пацієнт відмовляється від лікування або відкладає його через брак грошей.
- Мережа закладів охорони здоров’я повинна бути оптимізована: малопотужні, погано оснащені і головне — мало завантажені лікарні, в яких просто небезпечно лікуватись, будуть перепрофільовані під реальні потреби населення, наприклад, на реабілітаційні, діагностичні центри, хоспіси, які отримуватимуть кошти за конкретні послуги. Впорядкуванням мережі лікувальних закладів опікуватиметься місцева влада.
- Кожен громадянин повинен мати можливість самостійно обирати власного сімейного лікаря, а не бути «приписаним» до нього. Конкуренція на основі якості надаваних послуг спонукає лікарів надавати послуги краще та швидше.
- Наразі відсутній контроль за якістю надаваних послуг: ми платимо за утримання лікарень, а не за надання якісних послуг. Нова запропонована модель побудована таким чином, щоб підвищити дохід лікарів які здібні надавати високоякісні послуги.
- І лікарі, і пацієнти повинні знати тарифи за надання медичних послуг: ці тарифи мають бути фіксованими та прописаними. Кожен має знати які саме послуги та ліки держава надає безкоштовно (за рахунок бюджетних коштів). Оскільки буде визначено тариф на послугу, який буде відомий, то підстави давати хабарі зникнуть. Держава напряму оплатить всі необхідні видатки для надання конкретної послуги.
- Необхідно запровадити міжнародні протоколи лікування та діагностики: до останнього часу в Україні діяло більше 3 тисяч вітчизняних протоколів лікування, 85% з яких були морально застарілими та ігнорували світові досягнення.
- Медичні заклади повинні і вже стають більш самостійними у процесі децентралізації медицини шляхом автономізації: змінюється розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування та закладами охорони здоров’я. Раніше оперативне керування ЗОЗ належало керівництву закладу та місцевому департаменту охорони здоров’я. Після проведення реорганізації – автономізації закладу охорони здоров’я шляхом перетворення у комунальне некомерційне підприємство, усі оперативні функції бере на себе керівництво автономізованого закладу охорони здоров’я. Органи місцевого самоврядування відповідатимуть за утримання та оснащення закладу, як розпорядник бюджетних коштів.
- Окрім цього, ОМС вирішуватимуть питання з оптимізації закладу охорони здоров’я та утворення власного закладу охорони здоров’я – Центру надання первинної медико-санітарної допомоги, в який входять амбулаторії та фельдшерсько-акушерські пункти (ФАП). В залежності від кількості населення, його потреб, географічних особливостей, ОМС зможуть збільшувати чи зменшувати кількість амбулаторій чи ФАПів.
- Повинен змінитись підхід до відвідування сімейного лікаря: за запропонованою моделлю пацієнт спочатку звертається до сімейного лікаря, який, за необхідності, його направляє до лікаря-спеціаліста вторинної ланки. Кожна людина зможе в разі необхідності звернутись до будь-якого спеціаліста без направлення сімейного лікаря і отримати допомогу. Але в цьому випадку пацієнту доведеться сплатити повну вартість послуги і лікування.
Відповіді на ці та інші запитання можна знайти у посібнику "Ви питали? МОЗ відповідає!".

   

Navch mat dlia gromad

   

Pershi sesii otg

   

korisni posilania

   

decentralizacia